Står du ungdomarna nära så hjälp dem med detta:
Genom att ansluta sig till kampanjen REDO kommer företaget Coor att rekrytera så många individer som möjligt via REDOs kanaler, ambitionen är att få in minst 25 nya medarbetare under året. 

För alla vi som stöttar kampanjen REDO så är det här en riktigt bra nyhet av två skäl:

Dels att ett stort och välkänt företag tar detta ambitiösa beslut att aktivt satsa på REDO’s målgrupp, vilket gör att fler företag kommer att få upp ögonen för alla motiverade ungdomar. Men framför allt så kommer minst 25 personer, som ännu inte fått jobb, få chansen att komma in i ett stort och tryggt företag. Livsavgörande på riktigt.

För att så många ungdomar som möjligt ska få chansen till jobb så är det 3 viktiga punkter de behöver utföra:

Viktigt 1

Se till att ungdomarna lägger in sitt CV/Intyg och spelar in sin CV-film på Yobber då det är via den plattformen som Coor (och andra företag) kommer finna sina kandidater.

Tydliga instruktioner om hur det går till hittar du här!

Viktigt 2

Se till att alla nybakade studenter (som inte har jobb) tar hjälp av någon av följande bolag som jobbar med stöd och matchning:

Viktigt 3

Vi kan inte nog uppmana till att jobba med det personliga nätverket för att hitta jobb. Vi har flera goda exempel där ungdomar fått jobb tack vare lyckade upprop på både Facebook och LinkedIn. (glöm inte LinkedIn!)

Läs mer här!

Alla ovan punkter är lika viktiga och samverkar med varandra.

Företag som fattat

På REDO’s hemsida, under Företag som fattat, samlar vi arbetsgivare som valt att anställa en eller flera ungdomar som omfattas av NGL. Tipsa oss gärna om det saknas någon på listan. Ni kan maila till [email protected] så uppdaterar vi listan allt eftersom.

Tack för ditt engagemang!